Κοινοποίηση

Προς :  τον  κ.  Ζήση  Τζηκαλάγια

Βουλευτή  Καστοριάς – Νέα  Δημοκρατία

Κύριε  Βουλευτά

Ευχαριστούμε  για  την  πρόσκλησή  σας  να  συμμετάσχουμε  στην  σύσκεψη  και  να  καταθέσουμε  τις  προτάσεις  μας  για  την  τόνωση  της  ρευστότητας  και  της  επιχειρηματικότητας  στην  αγορά  της  πόλης  μας  και  του  Νομού  μας  γενικότερα.

Για  έναν  ολόκληρο  χρόνο  ακολουθήσαμε  στο  έπακρο  τα  μέτρα  διαφύλαξης  της  υγειονομικής  ασφάλειας  από  την  μετάδοση  του  covid – 19  και  γι’  αυτό  όλοι  παραδέχονται  πώς  το  λιανεμπόριο  δεν  δημιούργησε  διασπορά  του  κορωνοϊού , αλλά  δυστυχώς  για  όλους  σχεδόν  τους  συναδέλφους  τα  συνεχόμενα  lockdowns , το  ΄΄άνοιξε – κλείσε΄΄  της  αγοράς  και  οι  αδοκίμαστες  και  εντελώς  αμφιλεγόμενες  μέθοδοι  με  τις  οποίες  κληθήκαμε  να  λειτουργήσουμε  για  συγκεκριμένες  χρονικές  περιόδους , δημιούργησαν  έντονο  εκνευρισμό  και  τεράστια  και  ανυπέρβλητα  προβλήματα.

Από  την  πρώτη  στιγμή , πέρυσι  τον  Απρίλιο , κατατέθηκαν  από  τα  όργανα  του  κλάδου  μας , προτάσεις  προς  την  Κυβέρνηση  και  τα  αρμόδια  Υπουργεία  με  σκοπό  την  στήριξη  της  μικρής  εμπορικής  επιχείρησης  που  εκπροσωπούμε , και  άλλες  από  αυτές  τις  προτάσεις  έγιναν  αποδεκτές , άλλες  όχι.

Η  έλλειψη  ρευστότητας  είναι  το  μέγα  ζητούμενο  για  την  μικρή  εμπορική  επιχείρηση  αλλά  δυστυχώς  δεν  την  έχει  επειδή  δεν  έχει  καθόλου  πρόσβαση  στον  τραπεζικό  δανεισμό  και  σε  άλλα  χρηματοδοτικά  εργαλεία  τα  οποία  ανακοίνωσαν  τα  αρμόδια  Υπουργεία  και  τρανό  και  χαρακτηριστικό  παράδειγμα  αυτό  που  παρατηρήθηκε  τα  τελευταία  εικοσιτετράωρα  με  σχετικό  πρόγραμμα  ενίσχυσης  της  Περιφέρειας  Δυτικής  Μακεδονίας  το  οποίο  προκάλεσε  έντονες  αντιδράσεις.

Ζητούμε:

1). Κατάργηση  τόσο  της  προκαταβολής  φόρου  όσο  και  του  τέλους  επιτηδεύματος  και  σε  διαφορετική  περίπτωση  δραστική  και  σχεδόν  ολική  μείωσή  τους. Η  δυσμενής  συγκυρία  για  την  αγορά  και  την  οικονομία  επιβάλλει  πλέον  τολμηρά βήματα  αναδιάταξης  του  οικονομικού  περιβάλλοντος , μέσα  από  δραστικά  μέτρα  που θα  απαλλάσσουν  την  μικρή  εμπορική  επιχείρηση  από  βαρίδια  του  παρελθόντος  και  θα  διασφαλίζουν  την  τόνωση  της  ρευστότητάς  της.

2).  Κούρεμα  των  οφειλών  προς  το  κράτος  και  τα  ασφαλιστικά  ταμεία  καθώς  και  προς  τους  Δήμους  για  τα  εισπραττόμενα  από  αυτούς  δημοτικά  τέλη , για  τα  χρονικά  διαστήματα  που  με  κρατική  εντολή  ήταν  κλειστές  οι  μικρές  εμπορικές  επιχειρήσεις  ή  το πάγωμα  όλων  των  παραπάνω  υποχρεώσεων  μέχρι  την επαναφορά  της  πλήρους  ομαλότητας  στην  αγορά  και  την  ένταξή  τους  σε  μία  γενναία ρύθμιση.

 

3).  Την  άμεση  θεσμοθέτηση  και  λειτουργία  ενός  ειδικού  «ακατάσχετου» επιχειρηματικού  τροφοδότη  λογαριασμού  που  θα  συνδεθεί  με  τα  POS  και  θα δώσει  στις  επιχειρήσεις  την  στοιχειώδη  ρευστότητα  που  απαιτείται  για  να σωθούν  από  το  λουκέτο.

4).  Την  επαναφορά  των  120  ή  και  περισσότερων  δόσεων  για  τις  ήδη  υφιστάμενες  ληξιπρόθεσμες  οφειλές  προς  την  Εφορία  και  τα  ασφαλιστικά  ταμεία , χωρίς  περιορισμούς  και  αποκλεισμούς.

5).  Την  άμεση  αναστολή  όλων  των  δόσεων  επιχειρηματικών  δανείων  και  την ρύθμιση  του  μεγάλου  όγκου  επιταγών  που  έχουν  εκδοθεί  με  την  προσδοκία  του εορταστικού  τζίρου  πού  χάθηκε  οριστικά  και  της  τρέχουσας  εκπτωτικής  περιόδου.

6).  Την  διατήρηση  της  μείωσης  των  ενοικίων  επαγγελματικής  στέγης τουλάχιστον  μέχρι  και  τον  Απρίλιο  του  2021.

7).  Την  μετατροπή  για  τις  μικρές  εμπορικές  επιχειρήσεις  της  επιστρεπτέας  προκαταβολής  σε  ΄΄μη  επιστρεπτέα΄΄ , ή  τον  σχεδιασμό  ειδικής  ενισχυμένης επιστρεπτέας  προκαταβολής  με  στόχευση  ειδικά  το  εμπόριο  και  με  κριτήριο  την μείωση  του  τζίρου  σε  σχέση  με  πέρυσι , μιάς  και  αυτή  είναι  μέχρι  στιγμής  η  μόνη  ουσιαστική  ενίσχυση  για  την  μικρή  εμπορική  επιχείρηση  αλλά  κατά  το  ήμισυ  δανεική, αν  συνεχίσει  με  τον  ίδιο  τρόπο  .

8).  Την  άμεση  απόδοση  έκτακτης  εφ’  άπαξ  οικονομικής  ενίσχυσης  στους  μικρομεσαίους  εμπόρους , για  να  μπορέσουμε  να  ζήσουμε  εμείς  και  οι  οικογένειές  μας.

9).  Η  «επόμενη  μέρα»  της  πανδημίας , απαιτεί  σχετική  κατάρτιση  μέσα  από  προγράμματα  του  Υπ.  Εργασίας  και  αναβάθμιση  των  ψηφιακών  δεξιοτήτων  του  εργατικού  δυναμικού  και  των  ίδιων  των  συναδέλφων  μας  ώστε  να  μπορέσουν  να  λειτουργήσουν  οι  επιχειρήσεις  σε  ένα  εντελώς  νέο  περιβάλλον  καθώς , με  την  αναμενόμενη  λήξη  των  προγραμμάτων  αναστολής  εργασίας  και  την  συσσώρευση  τεράστιου  όγκου  ασφαλιστικών  και  φορολογικών  οφειλών , μετά  από  μια  μακρά  περίοδο  υποτονικού  ή  και  μηδενικού  τζίρου  για  την  πλειονότητα  των  εμπορικών  επιχειρήσεων , υποθηκεύεται   άμεσα  η  ικανότητα  τους  να  παραμείνουν  σε  λειτουργία  και  να  διατηρήσουν  τον  ίδιο  αριθμό εργαζομένων  καθ’ όλη  την  διάρκεια  της  χρονιάς.

 

Κύριε  Βουλευτά

 

Η  Κυβέρνηση  και  τα  συναρμόδια  Υπουργεία:

 

  • Οφείλουν πολλά  στους  μικρομεσαίους εμπόρους , που  αδιαμαρτύρητα δέχτηκαν  όλες  τις  οικονομικές  συνέπειες  από  τα  μέτρα  για  τον  έλεγχο  της  πανδημίας  και  εφάρμοσαν  υποδειγματικά  τα  υγειονομικά  πρωτόκολλα, συντελώντας  στον  περιορισμό  της  διασποράς  του  κορωνοϊού.
  • Οφείλουν σεβασμό  και  στήριξη  στην  μικρομεσαία  εμπορική  επιχείρηση.
  • Οφείλουν, στα πλαίσια  της  αυτονόητης  προστασίας  της  δημόσιας  υγείας , να  διασφαλίσουν  κανόνες  ισονομίας  και  θεμιτού  ανταγωνισμού  στην αγορά.

 

Κύριε  Βουλευτά

Η  αντοχή  της  ήδη  πληγωμένης  από  την  δεκαετή  κρίση  μικρομεσαίας εμπορικής  επιχείρησης  του  Νομού  μας  έχει  φθάσει  στα  όρια  της.  Η  απώλεια του  εορταστικού  τζίρου , κυρίως , τον  οποίο  περιμέναμε  ως  μάνα  εξ’ ουρανού , προκάλεσε  νέα  πιο  δύσκολα  δεδομένα  τα  οποία  η  Κυβέρνηση  πρέπει  να  τα  λάβει  υπ’  όψιν  της  για  να  διασώσει  την  πλειονότητα  των  επιχειρήσεων  της  χώρας  και  του  Νομού  μας  και  γι’  αυτό  θα  πρέπει  πλέον  να  αρχίσει  να  σκέφτεται  σοβαρά  την  διαγραφή  χρεών , ως  άμεση , αποτελεσματική  και  κυρίως  ρεαλιστική  λύση.

Αντιλαμβανόμαστε  ότι  η  φορολογική  πολιτική  της  κυβέρνησης  κινείται  εντός  του πλαισίου  των  δημοσιονομικών  αντοχών  της  χώρας , ωστόσο, όμως , οι συγκεκριμένες παρεμβάσεις  θα  είναι  καθοριστικές  για  την  επιβίωση  των  μικρομεσαίων  εμπορικών  επιχειρήσεων  του  Νομού  μας  και  τη  στήριξη  της  απασχόλησης, ενώ  η  απώλεια  των εσόδων  για  τα  δημόσια  ταμεία  θα  μπορέσει  να  αναπληρωθεί  μέσω  της  αυξημένης καταναλωτικής  ζήτησης  και  της  ενίσχυσης  της  επενδυτικής  δραστηριότητας  γιατί  η  απαξίωση  των  εμπορευμάτων  και  των  ίδιων  των  μικρομεσαίων  εμπορικών  επιχειρήσεων , η  πλήρης  απορρύθμιση  της  αγοραστικής  κίνησης και  των  καταναλωτικών  συνηθειών  και  η  συσσώρευση  τεράστιων  οφειλών, οδηγούν  σε  εργαλειοποίηση  της  πανδημίας  και  σε  βίαιη  αναδιάρθρωση  της αγοράς  προς  όφελος  των  ισχυρών  πολυεθνικών  και  των  εγχώριων αλυσίδων.

 

 

Mε  εκτίμηση

Ο   ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                            Ο   ΓΕΝ.   ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 

ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ   ΠΑΝΤΑΖΗΣ                                                  ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ   ΤΣΑΔΗΛΑΣ

Κοινοποίηση

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.