Κοινοποίηση


Ο Νίκι Λάουντα υπήρξε ένας από τους καλύτερους οδηγούς στην ιστορία της Formula 1. Ήταν από τους πρώτους που ανέλυε τους αγώνες του, τις κινήσεις του και τα λάθη του, ήταν ένα κομπιούτερ που είχε γεννηθεί για να κάνει αυτό ακριβώς. Πάνω απ’ όλα βέβαια, αγαπούσε αυτό που έκανε, κάτι που έδειξε αμέσως μετά το ατύχημά του, που δεν τον πτόησε και δεν τον έβαλε καν σε σκέψεις να σταματήσει.

Τον 1975 είχε κατακτήσει το πρώτο του πρωτάθλημα στη Formula 1. Ο Αυστριακός πιλότος Νίκι Λάουντα, είχε στο μυαλό του τους αγώνες. Το μελετούσε, ήταν συγκεντρωμένος και δεν έκανε ξέφρενη ζωή. Ο αντίπαλός του εκείνη την χρονιά ήταν ο Βρετανός Τζέιμς Χαντ, το ακριβώς αντίθετό του. Πάρτι, ξέφρενη ζωή, γυναίκες και πολυτέλεια.

Το 1976, ο Λάουντα είχε μιλήσει πολλές φορές για την μη επαρκή ασφάλεια των αγώνων. Ο 10ος αγώνας της σεζόν λάμβανε χώρα στην θανατηφόρα όπως είχε αποδειχθεί πίστα του Νίρμπουργκρινγκ στην Γερμανία, γνωστή και ως «Πράσινη Κόλαση». Πάνω από 130 οδηγοί είχαν βρει το θάνατο στην συγκεκριμένη πίστα των 177 στροφών. Ο Λάουντα ζήτησε απ’ όλους του οδηγούς να μην κατέβουν στον αγώνα, γιατί η πίστα δεν ήταν ασφαλής. Βρισκόταν τότε στην κορυφή της βαθμολογίας και ίσως αρκετοί οδηγοί το θεώρησαν ένα τέχνασμα.

Ο Χαντ ψήφισε να γίνει ο αγώνας. Το ίδιο και η πλειοψηφία. Την 1η Αυγούστου του 1976, ο Χαντ ξεκίνησε από την pole position και ο Λάουντα ήταν δίπλα του. Λίγο μετά την έναρξη, το μονοθέσιό του ξέφυγε από την πορεία του και χτύπησε με μεγάλη ταχύτητα στις μπαριέρες της πίστας. Σηκώθηκε στον αέρα και έπιασε φωτιά. Ο Λάουντα έμεινε μέσα για σχεδόν ένα λεπτό.

Κάποιοι οδηγοί έσπευσαν να τον βοηθήσουν, αλλά ήταν αδύνατο. Το κράνος του είχε στραβώσει και μέχρι να έρθουν τα σωστικά συνεργεία, το πρόσωπό του είχε ήδη παραμορφωθεί από τα εγκαύματα.

Μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο σε κρίσιμη κατάσταση. Οι επεμβάσεις ήταν πολλές. Οι γιατροί ήταν απαισιόδοξοι, ενώ δεν συζητούσαν την επιστροφή του στις πίστες. Όμως ο Λάουντα σε 1,5 μήνα, έτρεχε ξανά στην Ιταλία. Στον τελευταίο αγώνα, ο Λάουντα εγκατέλειψε τον αγώνα. Είχε ήδη υπερβάλει εαυτόν. Ο Χαντ κέρδισε εκείνη την χρονιά τον τίτλο.

@bbc.com

Ωστόσο την επόμενη χρονιά επανήλθε και κέρδισε το δεύτερό του πρωτάθλημα. Το 1984 με την McLaren αυτή την φορά (του πρότεινε 1 εκατ. δολάρια για να επιστρέψει στις πίστες μετά από 3 χρόνια) κέρδισε το τρίτο και τελευταίο του. Το πρόσωπο του μαρτυρούσε πάντα εκείνοι το σοκαριστικό ατύχημα της πρώτης μέρας του Αυγούστου του 1976.

Ο Λάουντα δεν πτοήθηκε ποτέ, έκανε πλαστικές και φορούσε καπέλο για να κρύψει τα εγκαύματα. Ο Χαντ αποσύρθηκε το 1979 και πέθανε στα 45 του χρόνια. Ο Νίκι Λάουντα αποσύρθηκε οριστικά το 1985 και αφού αρχικά διηύθυνε αεροπορικές εταιρείες, μετά ασχολήθηκε ξανά με την Formula 1, από διοικητικά πόστα αυτή την φορά. Πέθανε σαν σήμερα στις 20 Μαΐου του 2019.

Κοινοποίηση

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.