Κοινοποίηση


Όπως φαίνεται κανείς δεν εμπιστευόταν τον 59χρονο σταθμάρχη στη Λάρισα- Το όνομα του έλειπε από το βαρδιόχαρτο του Μαρτίου που εκδόθηκε τρεις ημέρες πριν το δυστύχημα στα Τέμπη.Δεν έχουν τέλος οι αποκαλύψεις για τον σταθμάρχη Λάρισας, ο οποίος παραμένει στη φυλακή ως ένας από τους υπέυθυνους της τραγωδίας των Τεμπών.

Ο 59χρονος με ελάχιστη εμπειρία στο πόστο στο οποίο βρέθηκε, φαίνεται πως δεν έχαιρε της εμπιστοσύνης των συναδέλφων του. Όπως αναφέρει ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ, στο πρόγραμμα με τις βάρδιες του Μαρτίου, το οποίο βγήκε στις 25 Φεβρουαρίου -τρεις ημέρες πριν το πολύνεκρο δυστύχημα, το όνομα του σταθμάρχη δεν υπήρχε πουθενά σε ό,τι αφορά το σταθμαρχείο Λάρισας.

Πλέον το πρόγραμμα βρίσκεται στα χέρια της ανακρίτριας, αλλά σε κάθε περίπτωση είναι προφανές πως οι συνεργάτες του έβλεπαν ότι δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της θέσης ο σταθμάρχης.

Ο σταθμάρχης τον Μάρτιο ήταν προγραμματισμένο να εργαστεί σε πολύ μικρότερα σταθμαρχεία, όπου θα έπρεπε να εξυπηρετεί πολύ λιγότερα τρένα, όπως σε αυτό τον Νέων Πόρων και της Καλαμπάκας.

Οι μοναδικές ημέρες που δούλεψε τον Φεβρουάριο στη Λάρισα, ήταν κοντά στο τριήμερο της Καθαρής Δευτέρας ώστε, σύμφωνα με τις πληροφορίες του ΣΚΑΪ, να εξυπηρετήσει κάποιους συναδέλφους του.

Συγκεκριμενα, σύμφωνα με το πρόγραμμα, ο 59χρονος Βασίλης Σαμαράς είχε τοποθετηθεί μόνο σε πέντε νυχτερινές βάρδιες στο σταθμαρχείο Λάρισας τον Φεβρουάριο.

Ο επιθεωρητής «τα ρίχνει» όλα στον σταθμάρχη και τον μηχανοδηγό
Στον σταθμάρχη και τον μηχανοδηγό επιρρίπτει ευθύνες ο Επιθεωρητής του ΟΣΕ, ο οποίος κατέθεσε ξανά χθες (8/3) στην ανακρίτρια για την τραγωδία στα Τέμπη, καθώς η πρώτη του κατάθεση είχε κάποια κενά.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα που ισχυρίζεται ο ίδιος ότι ίσχυε, ο σταθμάρχης είχε βάρδια από τις 10 το βράδυ μέχρι τις 7 το επόμενο πρωί, ενώ 10 με 11 το βράδυ υπήρχε κι άλλος σταθμάρχης στη βάρδια ο οποίος φέρεται να έφυγε νωρίτερα.

Ο κ. Νικολάου επεσήμανε ότι αν ο δεύτερος σταθμάρχης, ο οποίος έφυγε πριν τις 11 το βράδυ, εξασφάλιζε έστω την αμαξοστοιχία 2597, ίσως να είχε αποφευχθεί το ατύχημα.

Μεταξύ άλλων, ο επιθεωρητής στην κατάθεσή του αναφέρθηκε στο μοιραίο δρομολόγιο και στο αν είχε ενημέρωση για κάποια βλάβη.

Το τρένο κινούταν στην κάθοδο με εντολή του σταθμάρχη στον κλειδούχο
Όπως ανέφερε, η αμαξοστοιχία Intercity 62 ερχόμενη από Αθήνα, αναχώρησε από τον σταθμό Παλαιοφαρσαλο στις 22:30 περίπου επί μονής γραμμής καθόδου, δηλαδή αντίθετα στην άλλη γραμμή διότι γίνονταν κάποιες εργασίες στη γραμμή ανόδου. Αναχώρησε με υπόδειγμα 1001 μέχρι την 1η αιχμή του σταθμού Λάρισα στην 101. Μέχρι την αιχμή 101 κινήθηκε ανάποδα κι από εκεί με εντολή του σταθμάρχη στον κλειδούχο, διευθετήθηκε να εισέλθει στη γραμμή ανόδου, όπου και εισήλθε και έφτασε στον σταθμό της Λάρισας στις 23:02 στη γραμμή ανόδου, όπως τόνισε.

Ο επιθεωρητής υποστήριξε, επίσης, ότι ο προαστιακός, η αμαξοστοιχία 2597 έφυγε στις 22:15 από τον σταθμό των Νέων Πόρων με κατεύθυνση τη Λάρισα, μια διαδρομή 22 λεπτών. Αναχώρησε και κινήθηκε κανονικά επί της γραμμής καθόδου μέχρι τη Λάρισα. Ο σταθμάρχης για να εισέλθει η 2597, έκανε τοπικό χειρισμό χειροκίνητα και η αμαξοστοιχία μπήκε στη γραμμή και στάθμευσε περί ώρα 22:37.

Σύμφωνα με τα όσα είπε ο κ. Νικολάου, το μοιραίο τρένο κινούνταν από τα Παλαιοφάρσαλα στη γραμμή καθόδου. Στην αιχμή 101 υπήρχε κλειδούχος ο όποιος με εντολή του σταθμάρχη γύρισε το κλειδί 101 και η αμαξοστοιχία εισήλθε κανονικά στη γραμμή ανόδου, δηλαδή την 2η. Έφτασε στις 23:02 σύμφωνα με τον σταθμάρχη και αναχώρησε στις 23:04.

Τόνισε, δε, ότι ο σταθμάρχης σε δια ζώσης επικοινωνία με τον μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας 62, του είπε ότι έχει γραμμή ελεύθερη μέχρι το φωτόσημο στην είσοδο των Νέων Πόρων δίχως να του αναφέρει αν κινείται στη γραμμή ανόδου ή καθόδου.

Ο μηχανοδηγός ήταν υποχρεωμένος να επαναλάβει την οδηγία και να ρωτήσει γιατί δεν πήρε το υπόδειγμα
Ωστόσο, όπως υποστηρίζει, ο μηχανοδηγός ήταν υποχρεωμένος και όφειλε να εκφωνήσει αυτό που του είπε ο σταθμάρχης. Ο ίδιος δεν γνωρίζει αν το έπραξε. Στην περίπτωση που δεν το έπραξε, ο σταθμάρχης έπρεπε να τον ρωτήσει εάν το κατάλαβε και να επακολουθήσει διάλογος για το αν έχει ακούσει την εντολή.

Σημείωσε πως η αμαξοστοιχία ξεκίνησε κανονικά στη γραμμή ανόδου και φτάνοντας στις αιχμές 118 Α και 118 Β που είχαν αφεθεί στη διαγώνιο από την διέλευση της 2557, εξετράπη και εισήλθε στη γραμμή καθόδου.

Όταν η αμαξοστοιχία μπήκε στη γραμμή καθόδου, όπως προκύπτει από ηχητικά ντοκουμέντα που έχουν βγει στην δημοσιότητα, έγινε ο εξής διάλογος μεταξύ του σταθμάρχη και του μηχανοδηγού:

Μ: Λάρισα ακούει;

Σ: Ακούει.

Μ: Βασίλη φεύγω;

Σ: Φεύγεις, φεύγεις.

Μ: Καλό βράδυ.

Σ: Καλή συνέχεια.

Ο επιθεωρητής επεσήμανε ότι ο μηχανοδηγός σίγουρα αντιλήφθηκε ότι μπήκε στη γραμμή καθόδου και θα έπρεπε να αναρωτηθεί γιατί δεν πήρε το υπόδειγμα 1001. Ο συγκεκριμένος οδηγός, σύμφωνα με τον επιθεωρητή, το τελευταίο χρονικό διάστημα δεν εργαζόταν στην γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη και επανήλθε πρόσφατα.



Κοινοποίηση

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.